Czeski Flexaret TLR

Ponieważ czasem zaglądam do różnych czysto mechanicznych foto zabawek i lubię w sumie dłubać w starych obiektywach, starych aparatach, dostałem Flexareta z pytaniem czy jestem w stanie ożywić zaciętą migawkę, która nie daje najmniejszych oznak życia. Serwis w Lublinie „ponoć” poddał się twierdząc że usterka nienaprawialna. Okazało się to nieprawdą. Migawka wymagała jak i cały aparat, gruntownego czyszczenia i smarowania, oraz wymiany jednej sprężynki. To już drugi raz gdy robię coś co serwis uważa za nie do zrobienia (pierwszy to naprawa przysłony w sonnar 135/3,5), ale to tak jak w tym powiedzeniu że jak czegoś nie da się zrobić to znajdzie sie ktoś kto nie wie że sie nie da i to robi. Tym razem to byłem ja. ;]

Kolejny flexaret jest w drodze do mnie. Nie domyka mu się przysłona… :]

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 7 sierpnia 2010.

Komentarze 2 to “Czeski Flexaret TLR”

  1. […] Flexaret TLR Standard – naprawa przysłony Po sukcesach z naprawą migawki we Flexarecie i naprawy Bronica SQAi kolega z portalu AT poprosił mnie o naprawę przysłony w jego Flexarecie […]

  2. […] A że ludziom pomagać lubię, a migawkę Flexaret’a poznałem przy okazji pierwszych napraw migawki i przysłony w niższych modelach, pomyślałem, że czemu nie. Wszak bliźniemu pomagać trzeba, a […]

Skomentuj

 
