Konzentrationslager Majdanek

Były nazistowski obóz koncentracyjny na Majdanku nie jest może tak znany jak KL Auschwitz, niemniej reprezentuje tę samą przestrogę dla ludzkości. Wszelki fanatyzm zarówno rasowy, ideologiczny czy tez religijny prowadzi do zagłady. Jestem niejako związany emocjonalnie z tym miejscem, poprzez mamę mojej mamy, którą tam rozstrzelano i spalono w krematorium. Byłem tam wiele razy, ale dopiero niedawno umiałem podejść do tego na chłodno, choć cały czas przebywając na terenie KL czuje sie niepokój i głosy. Gdyby tam zostać na noc.. brr. Lepiej nie myśleć.

Nie da się uciec, przebywając na Majdanku, od myśli, wyobrażeń o tym co ludzie tu przeszli. Lepiej chyba było być rozstrzelanym od razu po przybyciu, jak moja babcia. Sam nie wiem. Są jednak w obozie miejsca, które mocno swoją sielankowością kontrastują z przeznaczeniem tego miejsca. Są jakby zaprzeczeniem bestialstwa i tragizmu miejsca…


Szybko jednak ustępują, pokazując to do czego to miejsce w rzeczywistości miało służyć. A miało służyć zagładzie.


To zdjęcie jest dla mnie wyjątkowe, pokazuje komorę gazową, a na podłodze ze świateł układa się obraz matki z dzieckiem, zwróconych ku sobie twarzami. Ale być może to tylko moja wybujała wyobraźnia.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 16 sierpnia 2010.

Jedna odpowiedź to “Konzentrationslager Majdanek”

  1. wspaniałe zdjęcia, oddają klimat tego miejsca…
    muszę przyjrzeć się podłodze w komorze gazowej następnym razem
    pozdrawiam

Dodaj komentarz