Fuji Astia 100F

Ostatnio bardzo polubiłem ten slajd. Chyba dlatego że bardziej naturalnie niż np velvia oddaje kolor skóry człowieka. No i ma jakby nie patrzeć największą pojemność tonalną ze slajdów fuji. Czułość tego materiału to coś pomiędzy 160 a 125 ISO, nie 100 jak podaje producent. Ja na  światłomierzu ustawiam 125ISO i wywołuję normalnie. Czułość rzeczywistą da się to dokładnie wyliczyć z krzywej charakterystycznej. Z tej samej krzywej dowiemy się też że astia 100F ma zakres naświetleń liniowych od -2,6EV do + 2,75EV, oraz pełny zakres razem z zagięciami krzywych na poziomie od -4,5EV do +4,0EV. Zawsze staram się zmieścić scenę w zakresie liniowym, pozwalając ewentualnie tylko niewielkim ilościom rejestrowanych świateł wejść poza zagięcia. Oczywiście czasem się nie da zmieścić zakresu sceny na maksymalnym zakresie slajdu. Możemy wtedy wybrać dwie opcje. Zostawiamy ładne cienie i mamy biała dziurę w światłach, lub wybieramy szczegóły w światłach i mamy smoliście czarne cienie.

bronica s2a, nikkor 50/3.5, CPL filter

bronica s2a, nikkor 50/3.5, 1/2ND09

W obydwu przypadkach zakres sceny zmieścił się w mozliwościach rejestracji slajdu, choć w zdjęciu drugim blik pod dwoma wieżyczkami jest już na końcu części zagięcia charakterystyki.

Reklamy

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 19 listopada 2010.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: