Bronica S2A – wymienne kasety na film

Ha. Kwintesencją kamery średniego formatu jak dla mnie jest posiadanie przez nia wymiennych magazynkow na film. Nie trzeba czekać do końca rolki by zmienić negatyw na bardziej czuły lub na slajd. Mam 2 filmbacki sprawne plus jeden złomowany jako zapas części zamiennych, szczególnie kół zębatych. Ale ja nie o kołach zębatych pisać chciałem. Zasadniczo wiem co chcę mieć w kolorze a co w bw. Dlatego też w jednym magazynku zawsze znajduje się slajd a w drugim negatyw bw, bo jakos nie mam radości z focenia na negatywach kolorowych. Slajdy daja mi więcej dobrej zabawy. Zdarzają się też czasem, że nie wiem czy chce mieć coś w kolorze czy w bw. Wtedy łatwo jest się dzięki tym wymiennym dupkom na film przestawić na inne tory. Bardzo to wygodne i bardzo przyjemne. W planach mam dokupić jeszcze kilka dupek by mieć możliwość zbliżenia się do zasadności stosowania systemu strefowego. Będą dupki na sceny bezpłciowo kontrastowe, kontrastowe normalnie, i oczojebne. W końcu będzie mi się chciało zrobić kalibrację, ale o tym kiedy indziej. Pomijając juz nawet przydatność filmbacków, te z S2A są po prostu pięknie wykonane, wypolerowane wystające nierdzewne części, konstrukcje te są kwintesencją design’u tamtych czasów. Dziś się już tak nie projektuje i nie wykonuje rzeczy. Szkoda…

bronica sq-ai, rollei retro 400, zenzanon S40/4

bronica sq-ai, provia 100, zenzanon S40/4

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 21 listopada 2010.

komentarze 4 to “Bronica S2A – wymienne kasety na film”

  1. Kolorystyka ostatniej fotografii mnie zniewoliła. To głównie zasługa filmu? (wiem, że obiektyw też rysuje, ale nie ma to chyba tak wielkiego znaczenia). Z analogowej fotografii jestem jeszcze noga, a bardzo chciałbym wiedzieć.

    Pozdrawiam, Maciej.

    P.S. Fascynujący blog!

  2. filtr brzoskwiniowy połówkowy na niebie…

  3. […] Filmback 120/220 (przełączanie długości filmu jednym przełącznikiem z prawej strony filmbacku) […]

Skomentuj

 
