Jak odróżnic Bronica S2 od S2A?

W Bronicach S2 koła zębate były zrobione z mosiądzu, co było rozwiązaniem nieszczególnie szczęśliwym, gdyż mosiądz okazał się za miękki co doprowadzało do łamania zębów w przekładniach i ogólną dysfunkcję sprzętu. W Bronice S2A koła z mosiądzu zastąpiono kołami ze stali nierdzewnej, co znacznie zwiększyło ich żywotność. Obydwa modele są niemal identyczne z wyglądu, róznią się w zasadzie kształtem pokrętła naciągu migawki (jest mniej stożkowy) i składaną korbką. S2 ma korbkę w kolorze aluminium, a S2A czarną. Najlepiej jest jednak rozpoznać je numerze seryjnym.

Numery serii Bronica S2:

CB50***, CB53***, CB55***, CB 56***, CB57***, CB60***, CB74***, CB75***, CB78***

Numery serii Bronica S2A wyprodukowanej przed 1969 (za numerem seryjnym wpisano nazwę modelu):

[CB8*****], CB9****S2A, CB10****S2A, CB11****

S2A po roku 1969

CB15****, CB16****, CB17****

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 7 grudnia 2010.

Jedna odpowiedź to “Jak odróżnic Bronica S2 od S2A?”

  1. Witam.

    Jestem miłośnikiem fotografii, coś się tam staram „roboić”, ale daleko mi kunsztu i profesjonalizmu autora, dla mnie rewelacja to co tu oglądam, czytam, analizuje. Super tak trzymać. Na prawdę kawał porządnej roboty.

    Sam jestem miłośnikiem średniego formatu oraz „kamer” Bronica, zacny sprzęt.
    Ja się bawię Bronicą RF645 i mam zamiar uzupełnić system o model SQ.

    Pozdrawiam i dziękuję

Skomentuj

 
