Bronica SQ Flexible Body – Idea

Oglądałem zdjęcia zrobione Hasselblad FlexBody i zapragnąłem mieć takie cudo w swojej stajni. Szybko jednak moje zapędy ostudziła cena tej zabawki. Pomyślałem sobie wtedy, że zrobię sobie takie coś z Bronicy. Zaleta jest cena, zarówno szkieł jak i samego body. Kto wie może rozpocznę tuning masowy? Hihi. Mam w domu model SQAM, z której potrzebuję jedynie gripa do innego sprzętu, zatem flaki tejże kamery posłużą mi a zrobienie body a’la flex. O ile mi się zechce i o ile mi wyjdzie i o ile SQAM da się uruchomić, bo ktoś zapomniał z niej wyjąc baterie z windera, a te zsikały się niczym moja córka,bez ostrzeżenia, prosto na wszystko co było w pobliżu. Flexible body z założenia ma mieć możliwość podpięcia wszystkiego co można było podpiąć pod system natywny SQ, filmbacki, pryzmaty, kominki, pomiary, szkła, poza winderem i gripem oczywiście, bo tu film będzie zwijany troszkę inaczej.

Idea jest prosta:

Problem tkwi z sterowaniu migawką. W hasselbladzie czas migawki ustawia się pierścieniem na obiektywie i to on steruje całkowicie jej pracą. Tu jest troszkę inaczej, bo o ile za otwarcie migawki odpowiada pierścien aparatu który można zastąpić wężykiem, lub czymkolwiek innym co zmusi pin migawki do ruchu w określonym kierunku, o tyle samo sterowanie elektromagnesem zamykającym migawkę pochodzi z body. Całą elektronikę trzeba będzie przenieść lub po prostu sklonować. Mam gdzieś schematy elektroniczne migawki seiko #0, a taką migawę posiada system SQ. Idea jest, chęci też są, z czasem gorzej, ale może kiedyś go znajdę. W ogóle muszę dużo projektów pokończyć, bo w głowie tlą mi się nowe a tak głupio pracować nad kilkoma na raz.

Jak powstanie mock-up, dam znać, choć i tak nikt tego nie czyta, hehehe

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 26 grudnia 2010.

komentarze 4 to “Bronica SQ Flexible Body – Idea”

  1. Trzymam kciuki za powodzenie tego misternego plany 🙂

  2. czyta czyta!
    z pośligiem co prawda ale jednak :))

  3. […] to od razu ligę wyżej. Choć nie powiem, mam kilka kaset 6×9 na szitki więc stary projekt Bronica flexible body zmieni się zapewne (jak będzie czas) w projekt monorail 6×9 (2 1/4 x 3 1/4 cala), tym […]

Skomentuj

 
