Tetenal COLORTEC Film Lab

Desperacja jaka mnie ogarniała po odbieraniu slajdów z labów doprowadała mnie do nieprzespanych nocy, rwania włosów z głowy itp. Albo porysowane, albo ciemne, albo kolory purpurowe. Kiła i mogiła.Myślałęm nad procesorem CPE2, ale nadarzyła się okazja by kupić Colortec. W sumie to lepiej bo zużywa mniej chemii, i mozna ją wówczas po uzyciu wylać. Wprawdzie z opakowania otrzyma się 10 rolek a nie 12, ale jakość będzie zwasze powtarzalna i o to chodzi, że o cenie wywołania juz nie wspominając. Będzie dużo niższa nawet przy mniejszej wydajności niż przy wołaniu w labie, gdzie żądają za taką usługę od 25pln w zwyż, a wiadomo ze nie wiadomo co oni z tym slajdem robią i czym robią i jak robią. Procesor kupiłem poprzez znajomego od żony Artura Tabora, który zginął w Mongolii. Właśnie go przywiozłem. Rozrabiam chemię. Jak tylko się przegryzie (czy jak kto woli fachowo wysezonuje) czekaja na mnie 4 rolki provii. Proces E6 trafił w końcu do mnie pod strzechę. Ha. A co. Na pohybel fotolabom!

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 13 marca 2011.

Komentarze 23 to “Tetenal COLORTEC Film Lab”

  1. eeee już myślałem że c41 będziesz robił w procesorze i się dopytam o szczegóły, bo właśnie chemia do mnie przyszła i zabieram się za pierwszy testowy film.

    • nie mam chemii do C41, bo nie robię wcale negatywów kolorowych, może kiedyś się skuszę, ale jak dasz chemie mogę Ci wywołać 🙂

  2. […] pisałem ostatnio, dotarła do mnie maszynka do wywoływania w gorących procesach. Poniewaz z reguły nie gustuje w […]

  3. mam i chemię i procesor. tylko filmów mało, ale wiosna się zbliża 🙂

  4. no ja wolę slajdy, zakupilem ostatnio 20 rolek ektachrome z hongkongu z datą 2012. Jeszcze chemie kupię do e6, bo tej co mam styknie jeszcze na 6 rolek

  5. a jak rozrabiasz chemię? tzn. ile jej przygotowujesz i czy jako jednorazową używasz. bo czytam sprzeczne informacje – jedni piszą o przygotowaniu litra chemii i używania jej kilka kilka razy, aż się przerobić określoną liczbę filmów. inni rozrabiają tylko potrzebną do procesu ilość czyli, załóżmy że z tankiem 1520, 240 ml(zaokrąglając 250) i w tym wołają 2 filmy i zaraz potem kolejne dwa albo jeden, wydłużając czas. ale Ci pierwsi negują tą metodę, mówiąc że nie precyzyjnie się chemię wtedy odmierza, a Ci drudzy mówią że przynajmniej nie trzymają już utlenionej chemii(a w procesorze to się na pewno nieźle szybko utlenia). no po prostu zagadka życia:)

  6. rozrobiłem litr, ale do procesu potrzeba 200ml na 2 filmy (na jednej szpuli) lub 320ml na 4 filmy (na dwóch szpulach) na razie robiłem 200ml czyli z litra wyjdzie mi 10 rolek. Docelowo bede wołał po 4 rolki wtedy z litra wyjdzie 12 rolek. Chemie po uzyciu wylewam od razu. Chcę mieć powtarzalne wyniki.
    Chemia rozrobiona i nieużyta moe stać 8 tygodni, oczywiście bez dostępu tlenu. Tak też mam. Otwarte koncentraty moga stać bez tlenu chyba 24tygodnie.
    Wszystko przemawia za rozrabianiem litra i zrobieni w ciągu 8 tygodni 10-12 rolek 🙂

  7. na moim jobo jest napisane 240 a nie 200 🙂 czyli mówisz ze 200ml pokrywa wszystko? chyba spróbuje, bo mam przedłużkę do jobo tylko jest jeden problem – akurat nie mam 4 kolorowych filmów na srajtaśmie, tylko(wyjątkowo) 2 małe obrazki, które pójdą na pierwszy ogień.

    kupiłem 5 litrów, więc mam motywację żeby częściej robić zdjęcia, bo wychodzi że w ciągu 3 miesięcy muszę zrobić 60 rolek.

  8. ja nie mam JOBO 😉 może dlatego mam 200ml nie 240 :]

  9. to jaki koreks podłączasz do zębatki albo magnesu?

  10. tam jest tak tuba, dziurawa na wylot z membraną i z zaworkami. Maszynka sama dozuje chemie.
    wchodzą tam szpule patersona. zmieszczą sie bodajże 4 ustawione na 135

  11. ciekawy wynalazek – poka foty 😀

  12. niemam cyfry ;]

  13. spoko, poczekam aż wywołasz film – w końcu musisz mieć duży przerób 😉

  14. dobra, wywołałem. sukces hehe. i zrobiłem nawet crossy, pierwsze w swoim życiu:) dzięki za wskazówki i zapraszam niedługo do siebie na bloga, będzie można zobaczyć efekty:)

  15. Cześć,

    Fotografuję dużo w czerni-bieli fimy 120 format 6×9. Czy taki procesor będzie dobry dla wywoływania tych fimów? Temp. max. 20stopni, ale też 18.

  16. Procesor sam utrzymuje stałą temp. wywoływania czy musisz sam to kontrolować?

    • sam utrzymuje

      • Dzięki. Ostatnie pytanie, nie mogę nigdzie trafić na oferty jego sprzedaży, wiesz może ile dziś jest wart? 1400zł to dobra cena?

      • nie wiem, ja zapłaciłem więcej

  17. Witam. Czy gdzieś można dziś dostać do tego procesora bęben (koreks) ?

Skomentuj

 
