Bronica s2a i pomiar TTL

Mając kiedyś bronica sqai, posiadałem w niej możliwość pomiaru światła TTL. Body przekazywało do pryzmatu z pomiarem wartość przysłony a pryzmat ustawiał czas migawki zależnie od wskazań liczby przysłony i wartości ISO, którą z kolei przenosił do body założony filmback. Ponieważ czasem robię zdjęcia kwiatów i pomiar ręcznym spotem w skali 1:1 jest mocno utrudniony (choć nie niemożliwy) zacząłem się rozglądać za czymś co może mi pomóc. Wyczytałem że do s2a był kominek z pomiarem, ba nawet go na jebaju znalazłem, ale koszt 1100zł i niechęć sprzedawcy z USA sprawił że raczej zacząłem się rozglądać na naszym podwórku. Wymyśliłem że do s2a, będzie pasował pryzmat od kieva 88. Miałem gdzieś w domu złom tego typu (sama ramka, szkło, bez elektroniki) Przymierzyłem. Wygląda że po kilku skrobnięciach tu czy ówdzie dremelką będzie gites. Ponieważ zwykły światłomierz kieva88 wygląda okropnie, postanowiłem zakupić światłomierz ze spotem, który jest zaiste ładniejszy i wygląda lżej. Pomijam fakt, ze spot wielkości 10x5mm to nie spot.Zaraz po dostawie nowiutkiego pryzmatu (koszt jakieś 260zł) zacząłem go drapać różnymi narzędziami. Po wydrapaniu wygląda to tak:

Pryzmat pasuje jak ulał do mojego aparatu. Mierzy nawet poprawnie, z zastrzeżeniem że międz CW a spotem jest 1/2EV róznicy, a to na bank przez to, ze matówka ma w polu widzenia CW jasniejszy od reszty matówki (na którą patrzy spot) raster. Gdybym mial matówkę tylko z klinem kłopotu by nie było, tzn teraz też go nie ma…

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 25 kwietnia 2011.

Komentarze 4 to “Bronica s2a i pomiar TTL”

  1. […] http://roaphotography.wor…s2a-pomiar-ttl/ […]

  2. Do you have a shot of the bottom of the prism/mounting? I’d like to see how it was altered to fit your camera – thanks

  3. No, I have already ordered one on the internet, but it would be useful to see the bottom of yours so I can see how to cut & drill it.

Skomentuj

 
