Fotoferia – Bo światło jest wszystkim, a prawa autorskie niczym

Jest w sieci od niedawna portal fotoferia.pl. Zacząłem się tam troszkę udzielać, choć moje wątpliwości budził zapis regulaminu, że zdjęć samodzielnie nie można usuwać, bo może (tu odgrywa rolę subiektywna ocena różnych tamtejszych, hm nie wiem w sumie czego) mają jakąś tam wartość edukacyjna dla wspomnianego portalu. Po pierwszych wpisach na forum w tym temacie fotoferia wycedziła info, że aby usunąć zdjęcia należy skontaktować się z „team” fotoferii i oni zdjęcia usuną. Niestety nie jest to takie proste.

Nie jestem już użytkownikiem portalu, a nie mogę się doprosić o usunięcie moich zdjęć. Moje maile wysłane pod adres podany w stopce strony pozostały bez reakcji i bez odpowiedzi. Totalne ignorowanie sprawy. Zdjęcia dalej wiszą na serwerze fotoferii, co jest pogwałceniem prawa. Tak długo jak byłem użytkownikiem portalu, portal miał licencję na używnie (wyświetlanie) moich zdjęc, natomiast teraz jej nie ma o czym wyraźnie napisałem administratorom w mailu. Team fotoferii ma te informacje w najgłębszym poważaniu, niestety. Żeby było śmieszniej, nie tylko ja mam problemy z wyegzekwowaniem usunięcia zdjęć. A na merytoryczne próby dyskusji fotoferia a w zasadzie przedstawiciel portalu acrux nie reaguje, udając że problemu nie ma. No ale czego można się spodziewać po człowieku którego nick oznacza najjaśniejszą gwiazdę?? Chyba tylko zadęcia i traktowania innych z góry. Normalnie dom wariatów, jak w Zofiówce:

bronica sq-ai, rollei retro 400

Pomijam juz fakt że przy rejestracji akceptuje się regulamin, a potem portal egzekwuje dodatkowo wg własnego widzimisię jako zapisy regulaminowe zapisy z FAQ.

Sumując: Jak nie chcesz miec problemów z zarządzaniem własnymi zdjęciami, z folwarkiem zwierzęcym w stylu orwella, znajdź sobie inne miejsce w sieci.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 27 Maj 2011.

Komentarze 33 to “Fotoferia – Bo światło jest wszystkim, a prawa autorskie niczym”

  1. Witam.
    Potwierdzam opinie miałem z nimi do czynienia, ale jak większość podobnych projektów, osobiście nie polecam. Większość użytkowników to niedowartościowani malkontenci słabo spełnionych w życiu osobistym i służbowym, suche bicie piany i włazidupostwo, jednym słowem tragedia !
    Trzeba sobie samemu posłać i nie patrzyć się na innych, zainteresowani docenią, resztą bym się nie przejmował. 🙂

    Pozdrawiam czytelnik.

  2. Zaciekawiony tym, że nie mogę wejść na twój profil na Fotoferii użyłem google i znalazłem się tutaj.
    Jednoczę się w odczuciach, a jak ktoś nie wie o czym mowa, to jeden z przykładów:

    „Jak widać po inferii wiele zdjęć wisi kilka dni z 15 głosami i tak naprawdę w 70 procentach to my decydujemy gdzie zdjęcie ostatecznie trafi. Proszę się nie dziwić, że zdjęcie jest w Ciemni nawet jeśli ma pozytywne komentarze bo ostateczna decyzja musi należeć do nas. Oczywiście możecie z nami się nie zgadzać i mieć swoje zdanie, bo wy możecie mieć inną wizję GN… ”

    Wystarczy się wczytać w tekst hehe… „70 procent” „my decydujemy” „decyzja należy do nas” itd itp, a to tylko jeden mini malutki fragmencik…

    Czarnobiałykwadracie dziękuję ci, że merytorycznie opisałeś sprawę, niech inni wiedzą z czym mogą się spotkać na FFerii…

    Z tego co widzę jest takich ludzi coraz więcej…
    Pozdr.

  3. Tu nie chodzi o decyzyjnośc, a o to że nie można stamtąd usunąć swoich zdjęć, a fotoferia ich usunąć nie chce, a to chyba autor zdjęcia jest właścicielem praw do swojej pracy, nie jakis portal. Nie przypominam sobie byn się swoich praw zrzekał na korzyść fotorerii.

  4. Witam równiez byłem uzytkownikiem w/w galeri i juz po krótkim czasie zorientowałem sie ze wiekszosc „stałych” bywalców tej strony mam tu na mysli tych oznaczonych jako ART , PRO… to towarzystwo wzajemnej adoracji… dla którego słowo OBIEKTYWNA OCENA jest obce lub tez poprostu niezroaumiałe…
    Zorientowałem sie ze by wskoczyc do GN nie trzeba miec zadnych wybitnych ocen nie jest tez wazna ilosc odsłon zdjecia…moim zdaniem decyduje o tym moderator… postanowiłem wiec ze udowodnie iz zasady regulaminu odnosnie oceny prac i ich umieszczania w GN, CIEMNI , KONTRZE sa lekko mówiac szemrane.
    Zaczołem umieszczac zdjecia niby dobre ale które w innych portalach fotograficznych nie zrobiły jakiejs wielkiej furory i… przyznam szczerze ze kila takich zdjec trafiło do GN…ha ha ale w koncu jedno zdjecie wywołało u oceniajacych takie achy ,echy , oczywiscie po kilku minutach od publikacji trafiło do GN z jednym komentarzem.
    To zdjecie to był portret , a ze jak ja uwazam to autor zdjecia wybiera temat swojej pracy i brubuje pokazac to jak potrafi najlepiej lub tak jak on to widzi , wiec w/w portret przedstawiał meszczyzne zaniedbanego rozczochranego itp. zachwytów nie było konca do momentu gdy zdradziłem ze to zdjecie to figura woskowa z muzem w Szwecji i … nagle zdjecie stało sie bezwartosciowe , okłamełem ich itp.
    Dostałem BANA i ….skasowali moje zdjecia… nic lepszego nie mogło mnie spotkac.
    Tu link do zdjecia ktore dało mi bana. http://www.digart.pl/zoom/6411994/index.html

  5. Kwadracie… No to też jest forma decyzyjności, przecież zdajesz sobie z tego na 100% sprawę. Ich decyzją jest NIE usuwanie pomimo twoich próśb…. Proste i logiczne, mimo, że nie popieram, to zaczynam rozumieć ich politykę.

    Taka dygresja: Portal portalem, układy układami. Tylko czy na kilku dobrych artystach, (którzy będąc w takiej grupie też mogą przecież stracić, nigdy nie wiadomo) da się zbudować portal publiczny który nie tylko pretenduje(co jest oczywiste), ale osiągnie kiedykolwiek miano najlepszego w sieci?
    Kryteria są zbyt złożone, a ograniczanie się do hermetycznych, płatnych stowarzyszeń fotograficznych wcale nie podniesie rangi mz. Owszem może działać jak świecący wabik, ale wg. mnie do czasu… Każdy, kto w fotografii doszukuje się czegoś więcej niż pochwał we własnym gronie, lub ma inne założenia co do swojej pracy szybko zrozumie jak ten portal działa, przynajmniej tymczasowo, bo nie lubię skreślać na 100%, ale przy obecnym szefostwie, przy obecnych metodach działania nie ma to szansy zaistnienia w takich światłach reflektorów, o jakich marzą tamtejsi artyści. Pozdro.

    Już nie będę ci bloga zaśmiecał, wezmę się za swojego, bo ostatnio przysnąłem z lekka…

    🙂

  6. I dla mnie swiatlo na FF zgaslo, pernamenty ban bez wyjasnienia dzlaczego, ale zdjecia ktore trafily do GN zostaly usuniete 🙂

  7. Miałem tam konto. Nadałem sobie nicka „gniotorobot”. Po pewnym czasie dostałem wiadomość od jakiegoś ichniego capo di tutti capi, że mam zmienić nicka bo nie przystaje do poziomu moich prac i obraża właścicieli portalu. Na pytanie jak obraża dostałem odpowiedź że obraża i tyle, mam zmienić. Rozmowa w takim tonie nie podoba mi się więc poprosiłem o usunięcie konta i skasowanie zdjęć. Na co dostałem odpowiedź, „bądź grzeczny albo usuniemy ci konto i skasujemy zdjęcia”. Po mojej uwadze że toczymy rozmowę jak u Barei – konto zostało usunięte :). Może i wysoki poziom fotograficzny, ale poziom intelektualny administracji żałobny…

  8. A ja – mimo, iż posiadam tak tu napiętnowany status PRO na FF, ba… będąc członkiem Klubu FF [patrz – będąc w Klubie Wzajemnej Masturbacji], uważam, że lepiej było zająć się zmienianiem systemu od środka, niż z zewnątrz. Też byłem zbanowany. Wiem co mną powodowało. Ale znalazło się kilku ludzi w środku, którzy namówili mnie na powrót i próbę naprawczego działania oddolnego. Rezultaty są widoczne.

    Bardzo nie lubię jak mnie się wrzuca do worka w którym nie przebywam. Zawsze starałem się zachować maksimum obiektywizmu na jaki było mnie stać. Rzeczoną pracę z muzeum figur pamiętam. Byłem jednym z tych który głosował na TAK. I zdania nie zmieniłem. Bo skoro pamiętam, to znaczy, że fota jest po prostu dobra, niezależnie od tego gdzie i komu/czemu zrobiona.

    Jestem stałym bywalcem Twojego bloga Marcinie, cichym wielbicielem prac w nim publikowanych, tak samo jak i prac wielu osób, która na FF się obraziły, bądź zostały zbanowane, bądź po prostu się nią znudziły. I tak – uważam, że masz totalne prawo móc w pełni zarządzać swoimi zdjęciami [w tym ich bezapelacyjnego usuwania na wyraźne żądanie]. Uważam ten aspekt bytowania na portalu za najmniej dopracowany.

    Szalenie mi szkoda, że Twoje prace już więcej nie pojawiają się na Fotoferii, gdyż albowiem dla wielu użytkowników [w tym mnie] stanowiły one punkt odniesienia we własnych poszukiwaniach w zakresie fotografii tradycyjnej. Nawet jeśli nie zdobyły poklasku „ogółu”, to i tak możesz mieć pewność, że nie przeminęły niezauważone.

    Pozdrawiam ciepło,

    Dziki

  9. Dzięki za tak obiektywny komentarz i dzięki za uznanie moich fotograficznych poczynań.;]

  10. A ja dopowiem, że nie wolno się okłamywać – po coś wchodził na portal, gdy jasno w regulaminie pisze, że zdjęć usuwać nie można? Pewnie mogą być usunięte, jeśli zajdzie taka potrzeba, np. modelka pozwie cię do sądu za pokazanie oklapłych cycków – wtedy jak poprosisz i podasz konkretny powód to foto ci usuną ale tak bez podania przyczyny, zwykłe zawracanie d.py pewnie w grę nie wchodzi. Bo ktoś pisał pod twoimi zdjęciami… Bo ktoś czas poświęcał… Szkoda, że w ogólnym rozrachunku nie wyszło że jest się ART lub PRO (jeśli wcześniej tak się myślało), wtedy zwykle opuszczamy portal i żądamy usunięcia naszych dzieł… Czas dorosnąć.

    • Prawa autorskie to prawa autorskie. Nikt nie ma prawa moimi dysponować bez mojej zgody. Żaden regulamin nie może być sprzeczny z aktem prawnym wyższej rangi. Tyle w temacie. Możesz pisać co chcesz, dorabiać ideologię o pro, art czy czymkolwiek innym, ale to i tak nie zmieni faktu że fotoferia łamie prawo. P.S. Usunąłem twój odnośnik reklamowy, bo nie wnosił nic do tematu 😉

      • jak nie wnosił – usunąłeś moją opinię o Twoich tagach przy okazji – trzeba było zostawić ten fragment o pozycjonowaniu się w google 😉

      • No ale wyraziłeś zgodę przecież rejestrując się tam i jednocześnie akceptując regulamin 🙂

  11. Dlaczego zatem jako regulamin traktowano również FAQ którego nie akceptowałem przy rejestracji? Nie musisz odpowiadać, twój wasalny stosunek do najjasniejszej gwiazdy acruxa mówi sam za siebie 😉

    • Nie mam stosunków z nikim z teamu – na ff jestem coraz rzadziej z powodu natłoku pracy 🙂 tak akurat przypadkiem zajrzałem sobie w net i znalazłem twoje narzekania 🙂

  12. Zrobiłbyś kariere w PISie

    • Ja? Przecież to ty robisz jakieś dochodzenie o prawach autorskich, wymagasz od innych, żeby poświęcali ci swój cenny czas a sam siejesz jakieś teorie spiskowe… 🙂

      PISu nie nawidzę 😉
      Koniec tematu.

  13. Anhro nie cwaniakuj, bo mam na lapku zrzut ze starej wersji regulaminu gdzie się człek rejestrował, a ów podpunkt, jeszcze nie istniał – zatem autor tego blogu tym bardziej ma racje. Obserwowałem wprowadzanie kolejnych zmian, które fakt, że wypływały w PW i były w ten sposób modyfikowane oficjalnie – jednak przed ich wprowadzeniem każdy godził się na określone WCZEŚNIEJ warunki. 🙂

    Czas dorosnąć – masz rację – więc nie kompromituj się i zanim coś napiszesz – przeanalizuj, czy na kilkaset tyś – tudzież paru milionów ludzików w necie nie masz szansy na trafienie kogoś, kto będzie w temat trzymał w garści.

    Słyszałem już o straszeniu pozwami sądowymi przez FFerię, widziałem zamęt. szum i kaskady piany, ale w ogólnym rozrachunku wszystko okazywało się (i pewnie będzie się okazywać) totalnym laniem wody.

    Nie wiem po co w ogóle chcesz się pokazywać na blogu autorskim, skoro Fotoferia to taki raj dla ART i PRO. 🙂

    W sumie wiem… 😀

    Po prostu każdy ma prawo wypowiedzieć swoje zdanie, lecz NIE WSZĘDZIE można – zatem witaj na tym blogu – tutaj nie będzie tak sądzę zbyt ostentacyjnej cenzury. 🙂

    • anchro chciał się po prostu podpiąć pod popularny wątek ze swoim spamem, reklamującym jego firmę. Cwane posunięcie, ale nie wyszło ;]

      • No a co 😉 jak ty się tagami kojarzonymi z fotoferią bawisz w pozycjonowanie bloga to chciałem zrobić to samo Twoim kosztem o czym napisałem bez owijania w bawełnę we fragmencie który usunąłeś 😉

        Geralt nie wiem skąd się nasłyszałeś tych rzeczy 🙂 Polemizował nie będę – wyjątkowo mi się nie chce – idę oglądać serial 😀

        Chłopaki jaj nie macie, że się użalacie nad niemożnością usunięcie swoich zdjęć… gdyby się jeszcze jakoś sprzedawały, gdyby się ktoś o nie zabijał…

        gdybym miał trochę czasu i chęci (i byłbym właścicielem tego portalu) z chęcią bym usunął to co tam wczytaliście… żeby się pozbyć tego biadolenia 😉

  14. Hehe – Anhro rzeczywiście nie kumasz sedna sprawy.

    Nie chodzi chłopie o status prac tylko o sposób postępowania administracji w/w portalu.
    Nikt nie biadoli tylko opisuje sytuacje zgodnie z prawdą. Gdyby było inaczej podejrzewam, że nikomu nie chciałoby się tracić cennego cholernie czasu na wklikanie kilku nawet linijek tekstu a propos Fotoferii. 🙂

    Powinieneś namówić admina żeby usunął prace wszystkich zbanowanych hehe 🙂 Zyskałbyś spokój ducha i banana na twarzy – nie musiałbyś z nami NIE polemizować 😀

  15. Geralt jasne nie kumam – yyyy tylko powiedz mi szczerze skąd bierze się nagła ochota usuwania stamtąd zdjęć?

    Ludzie wiedzą o regulaminie i niemożności usuwania zdjęć, jednak wystawiają je tam (czarnobialykwadrat! wystawiał nawet po kilku akcjach podobnych do tej na tym blogu – czy może się mylę? – zapewne znał sytuację, narzekania z tego powodu, jednak ciągle tam był… brał udział w konkursie, ba, możliwe, że nawet zdeklarował się do kupna magazynu pokonkursowego, za który pewnie nie zapłacił – bo po co…). Cały problem zaczyna się wtedy, gdy ich zdjęcia nie cieszą się uznaniem – zaczyna się od kłótni pod takim gorszym a potem urażona duma nagle przeobraża człowieka we frustrata, który wymaga aby wszyscy byli na jego zawołanie i tańczyli wokół niego jakby był kandydatem na papieża. Ale białego dymu nie ma – jest tylko smrodek…

    I nie spłycaj moich wypowiedzi – miejsce na komentarze jest po to aby komentować – nic w tym dziwnego – robię to na co dzień – np. na facebooku i nie oznacza to że na ff nie mogę 😉

    Wybacz ale nie będę się stawiał w waszej sprawie – wystarczająco napisałem tutaj 🙂

    • chętnie bym zrealizował zamówienie, niestety do dziś nic mi nie wiadomo o kwocie ani o koncie na które mam wpłacić pieniądze. Ale lepiej pogdybać i snuć teorie spiskowe prawda? ;] Jedyny mail w sprawie tego projektu otrzymałem z niejako żądaniem udostępnienia większych rozmiarów zdjęć.

  16. ochota do usuwania zdjęć bierze się z tego, że są to moje zdjęcia i wg polskiego ustawodawstwa mam pełne prawo do dysponowania swoim utworem. Ustawa o prawie autorskim jest aktem wyższego rzędu niz jakiś regulamin. Czy jeśli w regulaminie będzie napisane że można kogoś zabić, i ktoś to zrobi, to czy w przypadku rozprawy o zabójstwo będzie to okolicznością łagodzącą?

  17. Nadal uważam, że jeśli ktoś się na coś nie zgadza a mimo to bierze w czymś udział to jest to chyba głupota najwyższych lotów 😉

  18. Było info podane przez „team”, że prace będą usuwane na życzenie autora. Swoje życzenie wysłałem kilka razy. I co? Nic.

  19. anhro, acrux już się rozliczył z Tobą za Twój ‚wkład’?:)

  20. Hej Wszystkim,

    Gdy ja poprosiłem o usunięcie mojego konta z ich witryny to dostałem odpowiedź, że nie mogą tego zrobić i ponadto zapytali o przyczyny. To im odpisałem jak poniżej:

    „Witam Admina :P,

    A dlaczego usunięcie konta jest niemożliwe na życzenie użytkownika skoro w przypadku nadużyć Admin grozi usunięciem konta?

    A moje powody? Dość mam reguł jakimi rządzi się Wasza witryna i staram się unikać kąśliwych uwag pod adresem negujących wrzucanych przeze mnie zdjęć. Dlaczego stado zakompleksionych, niespełnionych, zazdrosnych i przekonanych o swojej nieomylności ma decydować o tym czy moje prace mają trafić do gn czy do gw czy ciemni? Wystarczyło mi tolerancji na jakiś czas by znosić gloryfikowanie kolorowej tandety. A gdy do tego jeszcze doliczyć natłok reklam, słodzenie sobie pośród znajomych bo nie oszukujmy się, w wielu wypadkach owa anonimowość to mit. Ostatni zarzut działa również w drugą stronę gdzie klika się na „nie” w przypadku osób rozpoznawalnych i nie lubianych, ot zwykła polska zawiść i złośliwość.

    Podejrzewam, że przeczytałeś/aś powyższe wynurzenia z uśmiechem politowania ale niech i tak będzie, nie wadzi mi to :). Po prostu grzecznie proszę zlitować się nad skrzywdzonym i po cichu usunąć jego konto. I nie róbmy z tego scen tudzież jakiś dziwnych zagrywek. Prośba jest bardzo przemyślana i ostateczna i gwarantuję, że już nigdy więcej nie będę się naprzykrzał. ”

    No i czekam na odpowiedź 🙂 .

  21. Witam -mnie szanowny pan acrux czy jak mu tam prezes przenajswietszy zbanowal wraz z drugim uzytkownikiem podajac publicznie za przyczyne cytuje,, mamy do czynienia z wichrzeniem” … kiedy to zaczelismy snuc przypuszczenia o nieprawidlowosciach dotyczacych glosowania .Pan prezes powolal sie na wybory demokratyczne w wyborze prac jakie trafiaja do GN 🙂 zenada podczas gdu siarczyscie byle gnioty trafialy nie tam gdzie potrzeba . Zapytalem tez zakladajac specjalnie nastepne konto (po banie) czy banowanie bez uzasadnienia i podania przyczyn to tez demokracja na co odcieli mnie calkowicie z hab-a blokujac dostep:) zdjec moich do tej pory nie usunieto nawet na moje wyrazne rzadanie droga mail-owa 🙂 zastanawiam sie nad podjeciem dalszych krokow w tym kierunku a innych przestrzegam by nie tracili czasu na ta strone .Napisalbym wiecej o powyzszych wypowiedziach ludzi z FF ale znowu ktos uzna to za ,,wichrzenie” 🙂 Pozdrawiam autora tego bloga a PRO i Art odsylam do ich azylu 🙂

    • ja chętnie to opublikuje 😉

      • Witam serdecznie i dziekuje za publikacje moich wypocin. Postanowilem napisac raz jeszcze a to za sprawa ostatnich wydarzen zwiazanych z FF i badz co badz moimi relacjami(juz niedlugo) z owym watkiem. Po ostatnich prosbach o usuniecie zdjec w zwiazku z niesprawiedliwym banem i braku odpowiedzi postanowilem uzyc innej metody .Jakiez bylo moje zdziwienie gdy nie tylko nagle odwieszono mi konto (i nawet wczoraj zdjeto blokade z hab-a) wiec spokojnie moglem sie oddawac serfowaniu po FF 🙂 Wchodze wiec i przecieram oczy czy aby dobrze widze-w inferii zaledwie 10zdjec widnieje -nie trudno sobie wyobrazic zjawisko gdy czlowiek wrzuca cos a ,,sepy” (mowa o towarzystwie wzajemnej adoracji) zlatuja sie by uwaolnic swoje wodze fantazji . Szukam wiec odpowiedzi -co sie popitolilo z tym portalem? wchodze na forum a tam cos w rodzaju ,,Folwarku” Orwella. Mialem niezly ubaw czytajac te klika stron.Otoz pan najjasniejsza gwiazda wpadl na genialny pomysl i zdegradowal gwardzie przyboczna oraz starszych uzytkownikow o wyzszych statusach ( w ramach braku aktywnosci na portalu) Nie byloby w tym nic zdroznego gdyby nie fakt ze awanse w druga strone otrzymaly osoby ( przynajmniej kilka) ktore nawet w malym stopniu nie zasluguja na nie. Znowu zaswitaly mi slowa Acruxa w glowie i nauka o demokracji:) Ciekaw jestem co spowodowalo taka zmiane demokracji na jego portalu skoro musi uciekac sie do ,,stalinowskich ” metod eliminowania zagrozen i czystek. Pisze celowo czystek gdyz wiekszosc osob o wyzszym statusie ktorzy zrobili naprawde wiele dla tego portalu po prostu wrzucono jak smieci do worka i nie chodzi tu o rangi zabrane ale o sposob w jaki to zrobiono.Czyzby szanowny pan Kowalkowski zapomnial juz dzieki komu istnial ten portal i ile Ci ludzie poswiecili swojego czasu by uksztaltowac to wszystko . I tak nie wnikajac dlugo zauwazylem ze forum zapelnilo wypowiedzi zarowno tych za jak i przeciw zmianom) ci ostatni w wiekszosci z nowych kont bo zbanowani).Moj autorytet (nie bede wymienial nazwisk) bardzo brodaty i jakze madry Pan po raz wtory straszony banem i zdegradowany . Jak slusznie zauwazyl jeden z forumowiczow -cale szczescie ze nie zabieraja prawa jazdy za brak aktywnosci na drogach 🙂
        Wiec co tak naprawde dzieje sie teraz na FF -ano faktem naocznym jest to ze czesc osob odwraca sie na piecie co mnie zreszta nie dziwi – w inferii nie ma na co glosowac i uwaga ! To jest dobry czas dla dupowlazow ,dupolizow i temu tam podobnych osobnikow ktorzy o fotografii maja tyle pojecia co ja o chodowli boczniakow -To jest Wasz czas -klikajcie a bedzie wam dane -korzystajcie .Dalej sledzac wypowiedzi pana Acruxa mozna doszukac sie pewnego dramatyzmu -bo raz pisze ze portal upada ,innym watkiem zazanacza ze ta witryna warta kupe kasy moze zostac sprzedana 🙂
        Kiedy wchodzilem na portal nie sadzilem ze jestem w niewlasciwym miejscu -teraz wiem ile czasu stracilem (raptem kilka miesiecy) by otrzymac range fotografa . Cieszy mnie jedno -udowodnilem sobie samemu ze fotografujac niespelna rok mozna zaistniec na tak powaznym portalu :)majac nawet zdejcia w GW 🙂 i nie pisze tu jako frustrata .Pisze tu bo cos mi mowi ze nikt mnie tu nie zbanuje za te slowa .Wysarczy wejsc na forum FF by skonfrontowac to co tu zostalo nabazgrane 🙂 Nie jestem zlym czlowiekiem (chyba:)) nie zycze nikomu nic zlego ale w przypadku braku tolerancji i szacunku dla drugiego czlowieka oraz lamania podstwowych praw demokracji i przeczenia samemu sobie -mowie stanowcze NIE . Nie trudno tez wyobrazic sobie jaki los spotka ten portal gdy powazne osoby traktuje sie jak dzieci pomiatajac nimi bezwiednie bo biznes i osobiste interesy biora gore nad wszystkim . Zalosne to jest a zarazem przestroga dla innych by nie tracili czasu na portal w ktorym lamie sie podstawowe zasady etyczne i moralne na korzysc wlasnego biznesu . Sprzedawaj wasc wiec szybciutko ten biznes bo jak ktos zauwazyl na forum ,,kupka maleje z dnia na dzien”:) Otworzysz nowy pod inna nazwa i bedzie git 🙂
        ps. do Dzikie wino- jak sie teraz czujesz z nowym podpaskowym kolorem?
        teraz puszczajac gnioty do GN nikt nie bedzie smial nawet napisac slowa sprzeciwu . Jak nie bedziesz mial nic przeciwko uruchomie dalsza procedure obnazania tegoz portalu gdzie swiatlo jest wszystkim a uzytkownicy ,, Nitschem” 🙂

Skomentuj

 
