Pierwsze odbitki z powiększalnika 4×5 DIY

Pierwsze odbitki zrobione. Przy okazji znalazłem parę rzeczy kosmetycznych do poprawki w powiększalniku, ale już je rozpracowałem więc nie ma żadnych problemów. Nie przewiduję jakiś przyszłościowych trudności w operowaniu tegoż monstrum.

schnące przyklejone do glazury odbitki na ilford warm tone FB 25cm x 35cm

W sumie bardzo dobra sprawa. Zaoszczędziłem trochę grosza nie kupując fabrycznej maszyny. a moja konstrukcja jest bardzo ok. Kosmetycznie musiałem poprawić mechanizm unoszenia głowicy (był mało sztywny) i mechanizm focusowania, gdyż nakrętka z poliacetalu, trzymająca całość zespołu ogniskowania, okazała się za miękka, wobec czego pojawiły się luzy i skoszenie (niechciany tilt) obiektywu. Dorobiłem nakrętkę z mosiądzu i teraz układ zachowuje super sztywność. O to chodziło.

Pojedyncze skany wkrótce, choć nie wiem jak zeskanować takie duże odbitki na moim skanerze, chyba częściami trzeba będzie…

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 25 marca 2012.

komentarze 2 to “Pierwsze odbitki z powiększalnika 4×5 DIY”

  1. Muszę to zobaczyć na żywo, szykuj się na wizytę

Skomentuj

 
