Slajdy BW – super zabawa

Zawsze chciałem zrobić sobie czarno białe slajdy, ale zawsze jakoś nie miałem czasu ani chemii. Teraz pomyślałem że sobie zrobie metodą kopiowania pod powiększalnikiem. Czyli zamiast papieru kładę negatyw i jadę. Mam negatywy Adox Ortho, które są źle przycięte i nie mieszczą się w kasety 4×5. Mają tę zaletę że są o podłożu zupełnie przeźroczystym. Idealnym do slajdów.

W zasadzie zrobiłem to z nudów, by zobaczyć co wyjdzie. Naświetliłem na oko, potem wywołałem w wywoływaczu do odbitek 2 minuty, przerwałem, utrwaliłem, wypłukałem, zatonowałem sepią, [wyszła trochę nierówno] co w sumie najbardziej mi się podoba, bo nie dość że BW slajd, to jeszcze „kolorowy” :]

Efekt:

sinar f2, schneider symmar s 300/5,6 fomapan 100, odwrócony na adox ortho

Dziś pewnie sobie jeszcze porobię jakieś 😉

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 5 maja 2012.

Skomentuj

 
