Drewniak 5×7 – renowacja – cz. II

W zasadzie posty renowacyjne miały się pojawiać regularnie w miarę rozkładania aparatu na części i renowacji każdej z nich, ale jakoś tak nie wyszło. Za dużo pracy przy paracie, żeby jeszcze zdjęcia robić.

Opisane w pierwszej części czyszczenie mosiądzu okazało się lekko do niczego. Po dwóch dniach mosiądz znów pokrył się nalotem. Aby go wyczyścić dokumentnie użyłem kwasy octowego 80% i soli kuchennej. Na mosiądzu powstał gruby nalot który bardzo łatwo dało się usunąć za pomocą gąbki. Ponadto części mosiężne zostały wypolerowane wełną stalową 0000. Te płaskie „na kolanie” a wszystkie okrągłe na tokarce. Potem pociągnąłem je politurą, by się nie utleniały.  Lśnią się jak na Wielkanoc.

Efekt czyszczenia mosiądzu solą kuchenną, wrzątkiem i 80% roztworem kwasu octowego

Kaseta jaką otrzymałem oryginalnie z aparatem była mocno sfatygowana. Zająłem się renowacją, jednak poszedłszy na targ staroci znalazłem i kupiłem nówkę sztukę za 30 zł. Wygląda jakby nigdy nie była używana. Była z surowego drewna. Położyłem na niej 5 warstw politury z szelakiem i wygląda jakby przed chwilą wyszła ze sklepu. Drugą kasetę też odnowię, ale troszkę później. Doszły to tego jeszcze dwa obiektywy 145/4,7 i 180/4,5, które też potraktowałem octowym kwasem i solą. Lśnią się.

wspomniana „nowa” kaseta, szkiełko 270mm i 145mm oraz trójsolny kolodion i wywoływacz

Wkrótce opiszę dokładnie problemy jakie spotkałem przy pracach i pokażę zdjęcie tego cudeńka, w dyptyku ze zdjęciem które zrobiłem jak tylko aparat przyjechał. No i trzeba będzie pierwszą fotę zrobić sprzętem ;] Jeszcze muszę statyw drewniany z epoki zdobyć ;]

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 1 lipca 2012.

Jedna odpowiedź to “Drewniak 5×7 – renowacja – cz. II”

  1. […] śrubki i wkręty, założyłem nowe, lśniące i błyszczące. Obiektywy i mosiężne części jak już pisałem wyczyściłem kwasem octowym i solą. Dużo czasu zajęło mi składanie aparatu z powrotem w […]

Skomentuj

 
