Drewniak 5×7 – renowacja – cz. III – ostatnia

Zasadniczo całość renowacji polegała na tym że zdjąłem stara politurę i zacząłem przygotowywać powierzchnię od nowe warstwy. Zacząłem wypełniać nierówności pumeksem zmieszanym z politurą. Efekty wyszły super, ale po jednaj małej płaszczyźnie stwierdziłem że będzie to wyglądać zbyt gładko. Postanowiłem po prostu położyć politurę na te nierówności które wyrżnął na aparacie czas i użytkowanie. Chciałem żeby nie wyglądał jak spod igły. Miał wyglądać jak lekko używany. Usunąłem wszystkie stare pordzewiałe śrubki i wkręty, założyłem nowe, lśniące i błyszczące. Obiektywy i mosiężne części jak już pisałem wyczyściłem kwasem octowym i solą. Dużo czasu zajęło mi składanie aparatu z powrotem w całość, głównie dlatego że po usuniętych niemalże na siłę niektórych śrubkach trzeba było czopować otworki i na nowo się wwiercać wkrętami. Problemem był też uchwyt matówki w którym rzeczona latała jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie.

Aparat po renowacji wygląda tak:

W sumie do całościowej renowacji zużyłem120 wkrętów mosiężnych różnej wielkości, kilka kępków wełny stalowej, prawie pół litra politury szelakowej, pól litra spirytusu, środek do usuwania starych powłok lakierniczych, no i musiałem dorobić dwie listewki, które po prostu było połamane, a odpowiadały za blokowanie mechanizmu składania, tak żeby się aparat nie złożył na statywie. Koszt wszystkich materiałów to coś koło 350zł. Dokupione szkiełka to inny budżet więc się nie liczy ;] Dorobiłem też sobie czerwony skórzany dekielek na szkiełko, a jak :]

Wkrótce pierwszy ambrotyp 5×7 cala. :]

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 8 lipca 2012.

Skomentuj

 
