Kalibracja Fomapan 100 + Diafine

Pomyślałem, że skalibruje sobie najtańszy materiał na 4×5 cala. Fomapan 100. Pierwsze kroki zrobiłem w kierunku rotacyjnego wywołania w D76 1+1, ale udało mi się uzyskać wołania od N do N+3, co świadczyłoby, że Foma jest mocno kontrastowa i nadaje się do scen płaskich i miękkich. Pomyślałem że coś spieprzyłem przy robieniu wywojki, więc spróbowałem też w fomadonie lqn 1+14, efekt podobny choć udało mi się zjechać do N-1 (prawie, bo dokładnie -0,7) Testy powtórzyłem kilkakrotnie dla różnych metod naświetlania pasków testowych, lampami, niebiem, wkurwieniem. To samo. Kolejny krok padł na Diafine. I tu sukces. Przynajmniej  w tabelce z wyliczeń, trzeba będzie jeszcze sprawdzić na żywo.

https://i2.wp.com/czarnobialykwadrat.pl/blog/kalibracja/Foma/foma%20diafine%20times.jpg

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 1 grudnia 2012.

komentarzy 5 to “Kalibracja Fomapan 100 + Diafine”

  1. Witam. Czy mógłbyś podać czasy wołania dla Fomadona LQN?

  2. Foma 100 w R09 1+100 rotacyjnie bez wstępnego zwilżania (BTZS)

    N-4 4m15s
    N-3 4m50s
    N-2 5m20s
    N-1 7m10s

    wszystko iso 10

    • A nie ISO 100?

      • Nie, iso 10. Brak wstępnego zwilżania + rotacja + wywoływacz obniżający czułość (a rodinal o 1/2-1/3ev obniża) + film który nawet nie stał obok czułości 100 🙂

Skomentuj

 
