Receptury fotograficzne – Kolodion trójsolny półtonowy J.M. Edera

Receptury fotograficzne – Kolodion trójsolny półtonowy [szkoła wiedeńska J.M. Edera]

Dziś postanowiłem zaprezentować recepturę kolodionu, którego używam do swoich ambrotypów. Receptura jest w zasadzie prosta żadnych trudności. Oczywiście należy pamiętać że jest to wszystko trucizną i nie należy tego robić w kuchni, czy w miejscu gdzie jest kontakt z żywnością.

Rceptura J.M. Edera

Jodek kadmu 40g
Jodek amonu 15g
Jodek potasu 20g
Alkohol etylowy (czysty) do 1000ml

Sole należy rozpuszczać na zimno w podanej kolejności. Kolejny składnik dosypujemy dopiero po całkowitym rozpuszczeniu się składnika poprzedniego. Gotowy roztwór należy przefiltrować i przechowywać w ciemności w zamkniętej szczelnie szklanej butelce. Aby uzyskać kolodium trójsolne należy 1 część roztworu z przepisu zmieszać z 3 częściami kolodium 2%. Aby otrzymać 2% roztwór kolodium z dostępnego w handlu kolodionu 4% należy do np 500ml kolodionu 4% dolać 250ml eteru i 250ml alkoholu etylowego (czystego)

Efekty:

Polecam po stokroć.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 12 stycznia 2013.

komentarzy 5 to “Receptury fotograficzne – Kolodion trójsolny półtonowy J.M. Edera”

  1. doceniamy, kiedys sprobojemy, pozdrawiamy.

  2. Dobri!! Sprobival

  3. Cześć!
    Ponieważ nie udało mi się znaleźć maila do Ciebie piszę tutaj. Przyznaję, że Twój blog i opisy zdjęć a zwłaszcza aparatów mnie zafascynowały i zachorowałem na Bronicę. Nie mam dużego doświadczenia fotograficznego, choć przeszedłem swoje z Zenitem, niemniej jednak zupełnie nie orientuję się w systemie Bronica. Przeglądałem wiele stron, które udało mi się znaleźć w internecie ale nie ma nigdzie dobrego porównania całego systemu (zwłaszcza trudno się zorientować, do których korpusów pasują, które obiektywy). Zastanawiałem się na SQ-Ai ale z drugiej strony podobno obiektywy z S2a pasują do EC-TL. Proszę o poradę.

  4. […] internecie można znaleźć wiele ciekawych receptur solenia kolodionu. Jedna z nich tutaj. Zachęcam do zwiedzenia zasobów wujka […]

Skomentuj

 
