A. Laverne, Paris – 4/300 – Kropka nad i, czyli wisienka na torcie

Zakończyłem renowację tego obiektywu jakiś czas temu [etap I, etap II], jednak wciąż brakowało przysłowiowej kropki nad i. Obiektyw ma miejsce na przysłony typu „waterhouse stop”, ale nie ma samych przysłon. Jako, że moją ulubioną ostatnio zabawką jest waterjet, poprosiłem aby wycięto mi te przysłony z aluminiowej blachy grubości 1mm. Ja zwykle narysowałem rysunki w dwg, i pojechałem zlecić prace.

Różnica między przysłonami to 1EV.

Po wycięciu zadbałem o to by były czarne.

Teraz już obiektyw jest w pełni odrestaurowany i mimo iż sam nie będę używał tych przysłon, przydadzą się w komplecie gdy kiedyś będę chciał go sprzedać.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 15 września 2013.

Jedna odpowiedź to “A. Laverne, Paris – 4/300 – Kropka nad i, czyli wisienka na torcie”

  1. […] czasu, a dokładnie tutaj, opisywałem jak dorobiłem sobie do swojego petzvala przysłony wsuwane w korpus obiektywu. Sęk w […]

Skomentuj

 
