Guma Dwuchromianowa – Pierwszy osobisty print

Odwiedziłem swego czasu pewnego znanego gumistę. Pokazał mi swoje prace, które wyryły mi w czaszce wielka bruzdę, odpinając przy okazji z zawiasów żuchwę, która spadła na podłogę z wysokości i tam pozostała na długo. To co widziałem, przeszło moje najśmielsze wyobrażenia. Pomyślałem, że kiedyś i ja spróbuję. No i nadszedł ten dzień a w zasadzie kilka dni, gdy pod okiem znajomego „oblatanego” w alternatywnych technikach popełniłem kilka prac, małych i dużych. Oczywiście wszystkie są do wyrzucenia, no może poza jedną. Ale nie to jest jakby najważniejsze. Najważniejsze jest to, że guma potrafi pokarać za zbytnia pewność siebie, potrafi nauczyć pokory i cierpliwości. I przede wszystkim, guma potwierdza, że lepsze jest wrogiem dobrego. Jeden ruch pędzlem za dużo podczas zdejmowania miejscowo warstwy i już jest się w czarnej pupie. Pół biedy jak to jest 1 lub 2 warstwa, a jak jest 5 czy 6 to już bieda :]

Moja pierwsza w miarę ok guma, którą się jaram to guma 40x50cm, zrobiona z kontr negatywu z ambrotypu w rozmiarze 30x25cm pochodzącego z pracy mojego retro-atelier.

blog-gum_MG_7224

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 1 marca 2015.

Jedna odpowiedź to “Guma Dwuchromianowa – Pierwszy osobisty print”

  1. Przypuszczam że zamieszczony powyżej skan dostarczyć może mniej więcej 1/100 wrażeń jakie towarzyszą oglądaniu tak spreparowanego zdjęcia „na żywo”, niemniej chyba dobrze rozumiem – podobne przemyślenia towarzyszyły mi gdy robiłem stykówki na własnoręcznie pokrytych emulsją tekturkach (choć guma a emulsja to jak uniwersytet a szkółka niedzielna :))).

Skomentuj

 
