Vintage Atelier

Nadszedł czas, że zachciało mi się atelier takiego jak mieli fotografowie w XIX wieku. Z przeszklonym dachem i ścianą.  Powstał szkic.

Ciężko o taki lokal, więc postanowiłem, że zrobię sobie takie u siebie w domu, a w zasadzie za domem. Jest ogród z zadaszonym tarasem. Okazało się, że do miana atelier nadaje się ogrodowa altana 😉

Pierwsze prawo prostoty mówi, że jak coś wygląda na łatwe do zrobienia, tzn „spoko 2 godzinki i po zawodach” będzie upierdliwe do bólu. Samo rozebranie dachu zajęło mi 3h.

od razu się zrobiło jasno 😉 Ponieważ altana jest od południowego zachodu słońce pada na nią od około 14 do około 17 w lecie. Mimo to oś atelier jest południowo północna a przed nią stoi inna, sąsiada, która jest lekko inna. Zatem słońce padając na dach nie oświetla ostrym światłem planu zdjęciowego. Dlatego zakładałem, że nie trzeba matowych przeszkleń. Jeśli będzie za dużo światła, zainstaluję żaluzję z materiału jak to robili kiedyś 🙂 Następnego dnia przyszła pora na montaż przeźroczystych paneli. Z uwagi na trapezowość blachy i one sa trapezowe. Montaż zajął znów ze 3h. Zrobiło się fajniście, jest w dechę 😉

Potem trzeba było zamontować sytem teł. Tu miałem troche kłopot bo szerokość dostępna na tła to 260cm, a tła mają 270cm. Trzeba było tło ściąć po 5cm z każdej strony. Trochę kłopotu miałem z montażem mocowania tła. te oryginalne trzeba było ciut przerobić. Ale udało się i tło się zwija i rozwija. Z uwagi na ilość miejscca, jest tyllko jedno tło. W razie potrzeby będę je sobie zmieniał. Całość wygląda tak.

Jutro, pierwsze zdjęcia 😉

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 6 sierpnia 2015.

Jedna odpowiedź to “Vintage Atelier”

  1. […] pisałem niedawno, zbudowałem sobie atelier w stylu tych z XIX wieku. Owe studio zostało już pezestrzelone wsprostpozytywowymi zdjęciami na […]

Skomentuj

 
