Czartowe Pole, czyli spontaniczny wypad na Roztocze

Kolodion mnie trochę znudził, więc postanowiłem, że sobie pojadę pofocić negatywy gdzieś na Roztocze. Padło na Czartowe Pole. Pojechaliśmy razem z Izą, która specjalnie na tę okazję przyjechała z Warszawy. Czasu było tylko 6-7h. W sumie 4h w samochodzie (tam i powrót), więc na zdjęcia stricte jakieś 2h. Od ostatniej mojej wizyty w tym miejscu trochę minęło czasu (jakies 6-8lat), więc trochę mnie zaskoczyły zmiany. Kiedyś nie można było „na legalu” iść wzdłuż rzeczki Sopot, a jedynie ścieżką dydaktyczną, która prowadziła pagórami wyżej od rzeki, schodząc do rzeki przy samych ruinach starej papierni, by potem, po przejściu po kłodzie drzewa na drugi brzeg, znowuż wznieść się na wysokie pagórki, z których można podziwiać mikro wodospadziki. Teraz dobudowano dolną ścieżkę, która biegnie dolnym brzegiem rzeczki. Fajnie, bo można poczuć piękno przyrody. Wziąłem ze sobą mój aparat 4×5 cala, 12 szitek fomy. Zrobiłem 8 zdjęć. Dużo, ale chyba dwa ujęcia powtarzałem z różnymi wariantami czasu i przysłony.

foma 100, 4×5, stykówka na fotonbrom

foma 100, 4×5, stykówka na fotonbrom

foma 100, 4×5, stykówka na fotonbrom

Wypad się udał, miałem okazję też zaskoczyć turystów z małym dzieckiem, któremu to zrobiłem zdjątko polaroidem. Oczy tego chłopca były wielkie na piłki do koszykówki. Czasem warto dla takiego widoku uchachanego dziecka i jego rodziców zrobić coś co w sumie nie kosztuje prawie nic, a sprawia wielką radość. Wybieram sie tam jeszcze jesienią, jak będzie kolorowo, ale wtedy biorę slajdy… Stay tuned.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 30 sierpnia 2015.

komentarze 2 to “Czartowe Pole, czyli spontaniczny wypad na Roztocze”

  1. Niesamowite miejsce, niesamowite zdjęcia. Miałem sporo problemów z odbitkami z 35mm z powodu jak to napisałeś – systemu strefowego.

Skomentuj

 
