Kolodion w kolorze?

Wiadomo, że kolodion jest fajny i w pytke ogólnie. Cały czas jednak gdzieś z tyłu głowy chodziły mi po głowie kolory w kolodionie. Ponieważ proces jest monochromatyczny, nietonowalny pogodziłem sie w zasadzie, że kolorów nie będzie. Potem jednak pomyślałem, że można zaprzęgnąć do pracy tzw. Handtinting, czyli ręczne kolorowanie zdjęć. Mamy czarno białą płytę kolodionową, np. taką:

Użyłem farbek, których szukałam przeszło pół roku. Proces poznawania farbek metodą prób i błędów potrafi być upierdliwy i kosztowny. Ale znalazłem odpowiednie farbki, choć potrafią zeżreć werniks 🙂 Pomalowałem ambrotyp partiami, najpierw zielone miejsca, potem brązy, a na końcu kolorem niebieskawym. Efekt jest fantastyczny, choć jeszcze muszę popracować nad kilkoma szczegółami. Niemniej, proces zapowiada się obiecująco… A oto i pokolorowana płyta:

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 29 Listopad 2015.

Odpowiedzi: 5 to “Kolodion w kolorze?”

  1. Jakie to farbki? 🙂

  2. czy przy kolorowaniu uzywa sie tesz guma arabska?

Skomentuj

 
