Brąz Van Dyke

No dobra. Stało się. Zachciało mi się ciepłych odbitek z kolodionów. Owszem, można je zrobić przez odbicie na normalnym papierze srebrowym i zatonować. Można też zrobić to bardziej „szlachetnie”. Brązem Van Dyke’a. A ja szlachcic 😉 Zrobiłem na początku szklany kontrnegatyw kolodionowy.

 

Potem zrobiłem emulsję która pokryłem papier akwarelowy, który po wyschnięciu mógł zostać naświetlony. Negatyw i powleczony emulsją papier złożyłem stykowo emulsjami do siebie i przygotowałem do naświetlenia. Taką kanapkę włożyłem w ramę próżniową i naświetliłem przez 5 minut pod mocnymi lampami UV. Wywołanie następuje poprzez zanurzenie naświetlonego zdjęcia w wodzie. Po wywołaniu obraz należy standardowo jak w innych procesach utrwalić tiosiarczanem sodu. Finalny obraz ma piękne ciepłe brązy. Lubię. Będą mi towarzyszyć częściej.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 27 Grudzień 2015.

Skomentuj

 
