Kolodion w Noc Muzeów – Warszawa – Sinfonia Varsovia

Podobnie jak rok temu i tym razem wziąłem ze swoim Retro Atelier udział w warszawskiej Nocy Muzeów. Tym razem gościliśmy w Sinfonia Varsovia.

Pracę z kolodionem rozpoczęliśmy już w dzień, bo około 13:00.

10

11

07

09

12

Im dalej w wieczór i noc, tym ciekawiej się robiło:

03

04

17

16

01

Przy okazji robienia zdjęć, opowiadałem publiczności o procesie, odpowiadałem na pytania, jak przeprowadzać proces, jak go zepsuć itp. Wykonaliśmy też kilka zdjęć osobom z widowni. Oczywiście, przeprowadzając je przez całość procesu zdjęciowego, od polania kolodionu na szkło po werniksowanie. Niezmiennie podoba mi się, gdy ludzie wzdychają w momencie pojawiania się obrazu na płycie w trakcie wywoływania i potem gdy po raz drugi wzdychają gdy utrwalacz zżera nienaświetlone halogenki srebra, odsłaniając pozytywowy obraz.

zdj. Greg Ostrowski i Roman Lipiński

 

 

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 18 Maj 2016.

Jedna odpowiedź to “Kolodion w Noc Muzeów – Warszawa – Sinfonia Varsovia”

  1. Fantastyczna przygoda. Ciekawe, czy będą tam jeszcze takie warsztaty. To był cudny pomysł. Niestety nie mogłam. Żałuję. ..

Skomentuj

 
