Kolorowane odbitki retro

Minęło sporo czasu od ostatniego posta, ale sezon fotograficznie martwy. Zimno i mało światla na kolodiony, choć są ludzie, którzy to robią zimą, ale ja wolę grzać dupsko w ciemni przy powiększalniku. Jeszcze we wrześniu zrobiłem z RetroAtelier sesję foto warszawskiej grupie reko. Poza tym, że lekko zbyt optymistycznie przyjąłem czułość starych przedepokowych negatywów, to jeszcze je wywołałem w kontrastowym wywoływaczu. Efekt taki, że światła gęste jak smoła w zimie, a cienie słabe jak Janko Muzykant tuż przed zejściem z tego padołu. Oczywiście, udaje się uratować to i owo pod powiększalnikiem metodą splitgradingu, niemniej czas jaki trzeba na to poświęcić powoduje, że mi się średnio chce :). Ale po kolei te foty odbijam z negatywu 4×5 cala do obrazu na barycie Ilforda wielkości mniej więcej 10×12 cala. Potem, koloruję je metodą poznaną od pewnego sympatycznego fotografa z Warszawy. Nie powiem, czasochłonne to, ale histrycznie zgodne podobno. Podoba mi się ta nowa technika i chyba wraz z RetroAtelier pójdziemy tą drogą, bo kolodion już nudny, wszyscy go już robią, bo stał się popularny, a ja nie lubię robic tego, co reszta. Poza tym, umiem już zrobić emulsję i szklane negatywy, które nie wymagają tachania ze sobą ciemni, a efekt tonalny mają niemal identyczny co kolodion, z uwagi na właściwość halogenków, którymi pokrywam szkło przy negatywie. Z kolodionu też można odbić ładne zdjęcie i pokolorować, więc może będziemy hybrydy robić, a może same negatywy :]

Na koniec kilka próbek. Jestem z nich zadowolony, choć wciąż ulepszamy warsztat :]

sm_mg_9822-1

sm_mg_9972-1

sm_mg_9978

Zatem myślę, że teraz będzie więcej koloru w projekcie „Przeszłości Szepty Niezwykłe”. Nowy sezon za pasem, wiosna przyszła, czas uzbrajać atelier w tła, zasłony, blendy itp. Niedługo nowe, mam nadzieję, równie co ostatnio, ciekawe zdjęcia.

Stay tunned.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 15 kwietnia 2017.

Skomentuj

 
