Mentor i Lomograflok Instax Wide

W pewnym momencie powstał pomysł, by uzbroić małego Mentora kolegi w możliwość używania go z wkładami Instax Wide poprzez kasetę Lomograflok. Pomysł był jakby w tonie podobnym do mojej pierwszej przeróbki innego Mentora na wkłady Polaroid FP. Tym razem wyzwaniem było to, że Lomograflok nie jest „centryczny”, tzn. okienko z klatką filmu nie jest w centrum całej kasety.

smIMG_20231030_193100

Drugim zagadnieniem był sposób mocowania Lomografloka. W pierwszym Mentorze z kaseta na wkłady FP wybrałem stałe mocowanie pionowo poziome. Tym razem postanowiłem zrobić inaczej, postanowiłem zrobić back obracany w pozycję pionową i poziomą, tak jak oryginalne mocowanie kaset w tym mentorze. Poza tym chciałem, żeby można było odwrócić ewentualną przeróbkę do stanu sprzed moich działań. Zrobiłem bazę pod kasetę Lomograflok i zamontowałem do oryginalnej płyty tylnej Mentora. Stary back zdjąłem i schowałem by można było w przyszłości odwrócić modyfikację. Wykonałem „łożysko” i złożyłem całość. Dodatkową pracą było wyjustowanie matówki. Tu też nie chciałem robić „wandalizmu” dlatego zrobiłem tak by wyglądało jak fabryczna produkcja. Żadnych uszkodzeń, żadnych niepożądanych czy nieprzemyślanych posunięć. Przy okazji zabawiłem się w naprawę ubytku drewna w kominku, bo tak pomyślałem, że szkoda by taka dziura ziała z tego wspaniałego aparatu.

Przed naprawą ubytku:

smIMG_20230910_144256~2

I po naprawie:

smn

Lomograflok zapięty do mentora prezentuje się całkiem całkiem.

-//-

smIMG_20231030_192527

-//-

snIMG_20231030_192527~2

-//-

smIMG_20231030_192553

A oto wynik testów:

pola_blg1

-//-

pola_blg2

Ostrzy w punkt, co do końca nie było takie oczywiste 🙂

Jakby ktoś chciał coś takiego sobie zrobić to zapraszam do kontaktu.

~ - autor: czarnobialykwadrat! w dniu 30 października 2023.

Dodaj komentarz